خبرهای مس رفسنجان

گام مهم باشگاه مس در ارتقای ورزش بسکتبال

جمعه 09 شهریور 1403 09:52
89 بازدید

به گزارش سایت رسمی باشگاه صنعت مس رفسنجان، محمدرضا شایگان در خصوص شرایط تیم بسکتبال اظهار کرد: با بررسی دقیق وضعیت گذشته تیم بسکتبال و شرایط کنونی و با توجه به امکانات موجود، تفاهم‌نامه‌ای بین باشگاه صنعت مس و هیئت بسکتبال رفسنجان با هدف ایجاد زمینه مناسب برای ساختاری پایدار و بومی در جهت توسعه بسکتبال رفسنجان و بازگرداندن این ورزش به جایگاه شایسته آن منعقد شد.
وی با اشاره به اهداف اصلی این تفاهم‌نامه عنوان کرد: شروع مجدد فعالیت آکادمی آموزش بسکتبال (دختران و پسران) ، ساختار کاملاً بومی با استفاده محدود از نیروی غیربومی و حضور قدرتمند در لیگ با تیمی بومی از اهداف این تفاهم نامه است.

شایگان درخصوص شروع به کار آکادمی بسکتبال گفت: این آکادمی به منظور آموزش اصولی به علاقه‌مندان بسکتبال در رده‌های سنی مختلف ایجاد شده. هدف این است که با پرورش استعدادهای بومی، تیم‌های شهرستان از پشتوانه‌ای قوی برخوردار شوند. همچنین، تیم مس رفسنجان در مسابقات لیگ کشور حفظ خواهد شد تا الگو و هدفی برای بازیکنان جوان باشد.
وی با اشاره به ساختار بومی تیم بیان کرد: ساختار تیم و آکادمی به طور کامل بر پایه نیروهای بومی، با استفاده محدود از یک مربی تمرین دهنده در سطح کشور به منظور ارتقای دانش فنی مربیان و بازیکنان شهرستان بنا خواهد شد.
رئیس هیئت بسکتبال رفسنجان ابراز کرد: هدف گذاری انجام شده این است که طی ۳ تا ۵ سال آینده، تیمی با حداکثر نفرات بومی توانمند و باتجربه داشته باشیم که بتواند در لیگ برتر کشور حضور یافته و به عنوان نمادی از افتخار رفسنجان در سطح ملی بدرخشد.
وی افزود: این تفاهم‌نامه گامی مهم در جهت توسعه و ارتقای بسکتبال در رفسنجان است. با تمرکز بر ساختار بومی و پشتوانه‌سازی برای تیم‌های پایه، امیدواریم که در آینده نزدیک رفسنجان به یکی از قطب‌های بسکتبال منطقه و  کشور تبدیل شود.
شایگان در پایان ضمن قدردانی از حمایت‌های باشگاه مس، تصریح کرد: لازم می‌دانم از تمامی افرادی که در این مسیر همراهی کرده‌اند، به ویژه از باشگاه مس رفسنجان که با تلاش و همدلی این اهداف را دنبال می‌کنند، صمیمانه تشکر کنم. برای حرکت در مسیر طراحی شده و دستیابی به اهداف فوق نیازمند تلاش یک تیم مجرب و باانگیزه و همچنین حمایت پیشکسوتان محترم بسکتبال رفسنجان هستیم.
امیدوارم  بتوانیم با همراهی و همکاری همگانی این مسیر را با قدرت ادامه دهیم.
 

خبرهای مرتبط